НЕКОЛИКО МИСЛИ О ПРОДАЈИ

За почетак, избаците из свог речника реченицу: Ја нисам продавац. Ако нешто продајете, наравно да јесте! Ако имате нешто – било шта – што нудите неком другом, ви сте, барем делимично, продавац. Чак и ако наговарате другу особу да проба, наручи, или само погледа оно што нудите, ви јесте продавац. И то је у реду. Важно је знати да је продаја саставни, важан део наше свакодневице. Не чините ништа лоше ако нешто продајете. И то што сте продавац не чини вас лошом особом.

Оно што можете понудити на тржишту су ваше постојеће могућности. Али, оно што можете продати понекад није оно што тржиште тражи. Да бисте знали шта можете продати, морате познавати постојеће или створити ново тржиште.
Истраживања у САД и Европи крајем деведесетих година показала су да купци широм света имају сличне захтеве. Наиме, 75% купаца !!!!! одлуке о куповини доноси на основу задовољства особинама продавца које им одговарају – изглед, понашање, став и на основу знања продавца о послу који ради и производу (или услузи) које нуди. Етос, патос и логос у свом својем сјају! Многи купци неће купити ако продавац не задовољи њихова очекивања – чак и ако им треба неки производ или услуга. Стога, док читате овај текст, стално имајте на уму да људи обављају послове с људима. Прилагодите свој изглед ономе што купци очекују од вас и учинили сте први корак на путу до успеха.
Ево једне интересантне приче. Једном, на прослави годишњице фирме која је производила пумпе, њихов најбољи продавац, који је напумпао њихову продају до никад пре постигнутих висина, добио је награду и требало је да одржи говор. Замолили су га да открије део својих тајни млађим колегама, како би чули од мајстора како се то ради. Пошто је оклевао, његов менаџер је инсистирао: „Хајде, само им реци како си достигао врх”.
И рекао им је: „Даме и господо, бићу кратак. Видите ли онај сат на зиду. Ја не, зато што је за мене безначајан. Можда сте чули ону стару пословицу: Ко рано рани, две среће граби. Слажем се с њом. Али, то је све што ће добити – две среће. Нико никад није зарадио новац само будећи се рано изјутра. Ми зарађујемо новац продајом. А да бисте могли продавати, морате се добро осећати.
Рећи ћу вам како ја самом себи омогућујем да се осећам добро. Ја сам ноћна птица, тако да ујутру устајем између 8.30 и 9.00 сати. Туширам се, облачим и припремим себи добар доручак. После тога понекад обавим неколико телефонских разговора, а касније посетим и неколико потенцијалних купаца. А ако не осетим да бих тога дана нешто могао продати, ја не продајем. Тако сам се попео на врх. Хвала лепо на пажњи”.

Лично, највише волим јагоде са шлагом, али сам открио да, из мени необјашњивих разлога, рибе више воле црве. Због тога, кад идем на пецање, не размишљам о томе шта ја волим. Водим рачуна о томе шта рибе воле!
                                                                                                                                                                                                                     (Дејл Карнеги)
Питај купца шта хоће.
                                     (Непознати аутор)
Човек не продаје само робу, већ и самог себе.
                                                                        (Ерих Фром)
Најважнија продаја у животу је она којом себе продате себи.
                                                                                             (Мексвел Молц)
Продаја се закључује оног тренутка кад купац израчуна да оно што купује вреди више од новца који даје.
                                                                                                           (Бен Фелдман)
Свака ствар вреди онолико колико је купац спреман да плати да би ту ствар и добио.
                                                                                                         (Публилио Сиро)
 Featuress tell,benefits sell. – Карактеристике говоре, предности продају.
                                                                                                          (Непознати аутор)
Не живи се од производње већ од продаје.
                                                                (Непознати аутор)
Предузеће мора да научи да о себи не мисли као о продавцу робе и услуга, већ као о купцу потрошача. Да ради тако да купци желе да склапају послове са њим.
                                                                                                                                                                                                                                    (Теодор Левит)
Тржиште се зове једи ручак или јеси ручак . Продаја прави разлику између једи ручак и јеси ручак .
Највећи део незадовољних купаца се не буни. Носи новац конкуренцији. Они који се жале дају ти рецепт за рад твоје фирме. Није ти потребно скупо истраживање тржишта.
Примедба купца није лоша вест него тржишна информација која ти помаже да будеш конкурентан.
Купац не купује него бира. Или се разликујеш, или ниси изабран. Не продајеш.
Продаја није размена производа за новац. Продаја је остварење купчевих снова.
Купац мрзи кад му нешто продају. Не воли да трпи срачунат утицај. Да учествује у плаћању провизије. Да се предаје.
Купац купује због потребе или жеље. Од ова два разлога – други је јачи. Припада надреалној сфери. Нелогично, али аутентично.
Снага живе речи: Преварени купац не пати у тишини.
Важно је оно што мисли онај ко плаћа – купац. Не ти. Нобелова награда за дефиницију виђене вредности припада Дјуку Елингтону. „Музика је”, рекао је, „добра ако добро звучи”. Запиши и стави под стакло на твом писаћем столу. Прочитај неколико пута дневно.
Не убеђуј купца да купује. Упали ватру и гледај како сâм отклања своје примедбе.
Продаја није функција у фирми него функција фирме.
Ако је купцу лоше, брзина амбулантних кола важнија је од величине амбулантних кола.
                                                                                                                                                                                                                              (Бо Тоскић)
Ништа се не догађа све док се нешто не прода!
                                                                                           (Ричард Вајт)
Свако се издржава тиме што нешто продаје.
                                                                                           (Роберт Луис Стивенсон)
Сваки дан ми продајемо: своје идеје, животе, планове, време, ентузијазам. Купци су људи које срећемо.
                                                                                            (Чарлс Своб)
Продавац мора имати следеће особине:
– комуникативност новинара,
– ентузијазам детета,
– тактичност дипломате,
– елоквенцију свештеника,
– куртоазију краља,
– дискрецију адвоката,
– саосећајност часне сестре,
– предузетност пионира,
– разборитост планинског водича,
– радозналост истраживача,
– издржљивост тркача маратона,
– оптимизам коцкара,
– појаву и манире џентлмена,
– стрпљење јапанског зен-будисте.
                                                                 (Швајцарска фармацеутска фирма)
Постоји само један прави одговор на питање који је циљ бизниса: створити муштерију!
                                                                                                                                                             (Питер Дракер)
Паметан произвођач је онај који је свестан да постоје два тржишта младих. То су данашње тржиште и будуће тржиште. Ако не успеш данас, тиме ниси изгубио продају само данас, већ и кроз десет година.
                                                     (Дејвид Кокс, председник истраживачке агенције „CWА” из Лондона)
Купце не занима колико је велика ваша фирма, колико има људи или сектора. Они само желе да је ваш запослени пред којим стоје у стању да реши њихове проблеме.
                                                      (Вернон Р. Лукс Јуниор, председник „Бакстер интернешенел инкорпорејтид”)
Карактер је продавчево основно средство. Он је тај који мора прво себе да прода. Истинољубивост, ентузијазам и стрпљење велика су имовина. Сам производ је од другоразредног значаја.
                                                                                                                                                                                                                                    (Г. Адамс)
Купац је у овој канцеларији увек најважнија особа… било да се јавља лично или поштом.
Купац не зависи од нас… ми зависимо од њега.
Купац нам не смета у нашем послу… он је његова сврха.
Ми купцу не пружамо задовољство тиме што га услужујемо… он нама чини задовољство што нам даје прилику да га услужимо.
Купац није неко с ким бисмо се препирали или коме би требало солити памет. Нико никада није добио расправу с купцем.
Купац је особа која нам доноси своје жеље. Наш је посао да их пажљиво обрадимо, како због њега тако и због нас.
                                                                                                                    (Натпис на зиду канцеларије „Л.Л. Бин Инц”, Фрипорт, САД)
Престаните да говорите када запазите да ваш саговорник клима главом а ништа не изговара. Нема ништа од посла!
                                                                                                                                                                                                               (Хенри Хаскинс)
Након закључене продаје, све што кажете ради против вас. Зато промените тему. Причајте… о било којој теми, али не помињите да је купац прави геније зато што је купио ваш производ.
                                                                                                                                                                                                                 (Мек Кормак)
Особа А: „Колико је два плус два?”
Особа Б: „Купујеш или продајеш?”
                                                              (Лорд Грејд)
Први продавац: „Данас сам имао неке врло драгоцене контакте.”
Други продавац: „Ни ја се нисам домогао ниједне поруџбине.”
                                                                               (Непознати аутор)
Одбијања у продаји су као нож – могу да вам помогну или да вас повреде, у зависности од тога да ли сте ухватили дршку или сечиво.
                                                                                                                                                                                                                     (Павле Марјановић)
Принцип доброг продавања није у томе да се купац тољагом натера на куповину.
                                                                                                                                             (Егњу и О ‘ Брајан)
Ја сам у срцу продавац и продају сматрам интелектуалним дуелом. Уколико остварим продају, ја сам победник тог дуела; али ако је купац купио од мене, уверићу га да је победник он.
                                                                                        (Лорд Стоукс)
Добар продавац продаје робу која се неће вратити – купцима који хоће.
                                                                                                                               (Непознати аутор)
Већина продаваца настоји да „коња натера у реку да пије”, уместо да утиче на то да ожедни.
                                                                                                                                                                (Габријел Сигел)
Немојте продавати шницлу – продајте њено пржење.

                                                                                                   (Елмер Вилер)
Два продавца ципела послата су да истраже извозна тржишта на пацифичким острвима. Један натраг шаље телеграм: „Нажалост, овде нико не носи ципеле. Стоп. Враћам се одмах.” Други шаље поруку: „Овде нико не носи ципеле. Стоп. Шаљите све што имате на лагеру.”
                                                                                                                                                                                                          (Непознати аутор)
Постоји само један газда: купац! Купац може отпустити свакога у фирми, чак и председника, и то врло једноставно: ако почне да троши свој новац код других!

                                                                                                                                                                                                              (Сем Волтон)
Колумбо је, дефинитивно, био најимпресивнији продавац на свету. Када је кренуо на пут, није знао куда иде. Када је тамо стигао, није знао где је дошао, а када се вратио, није знао да каже где је био. За све то добио је велику суму новца унапред. Чак је добио и поновљену поруџбину.
                                                                                                    ( Ст. Мартинс Прес )
Једина особа која може изаћи као победник из свађе са купцем је његова жена.
                                                                                                               (Харви Волтон, консултант)
Потрошачи нису глупи. Они само тако изгледају.
                                                                                          (Непознати аутор)
Више је глупих купаца него глупих продаваца.
                                                                                             (Француска пословица)

Немојте третирати купце као идиоте, али немојте заборавити да они то јесу.
                                                                                              (Фредерик Бегбеде)
Један лудак ствара десет лудака. – Та је пословица лажна. Један лудак може их створити и хиљаду, али трговкиња модном робом ствара на милионе лудакиња.
                                                                                                                                                                                                                       (К. Вебер)
Купци су као бубашвабе; после извесног времена уобичајени инсектицид није довољан, мораш да их запрашиш снажнијом робом.
                                                                                                                                                                                                                       (Дејвид Лубарс)
Посао иде толико лоше да више не купују чак ни они који не плаћају.
                                                                                                                          (Непознати аутор)
Кад купујем, ја сам краљ; кад продајем, ја сам пизда.
                                                                                           (Непознати аутор)

Кад купујем коња, нећу да ми кажу колико длака има у репу. Само желим да знам који је најважнији разлог да купим баш њега.
                                                                                                                                                                                                                     (Абрахам Линколн)
Продавац је, као и глумац, стално на сцени. Улога продавца је, као и улога глумца, готово до детаља одређена сценаријем. Добро ће одиграти своју улогу онај продавац који је добро научи.
           (Из књиге Приручник за продавце агенције „Сачи & Сачи”)
„Пажња: Муштерије су потрошиве.”
                                                              (Натпис из продавнице)

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s