ПАПИРНЕ УМЕТНИЧКЕ ЧАРОЛИЈЕ

По речима аутора, он не ради скоро ништа. На сам папир он само усмерава неопходну енергију и онда папир добија свој живот. Све што је потребно, то је само да пошаље праву енергију у одређени правац.

Џеф Нишинака је амерички вајар који за своје композиције користи искључиво папир. Факултет уметности завршио је у Пасадени где је први пут покушао да ствара дела од папира. Међутим. диплому уметности је стекао из области дизајна, као илустратор. Његове тродимензионалне скулптуре су веома тражене, не само у свету уметности, него и на пољу оглашавања. Џеф је направио много инсталација широм света, од Токија па све до Лос Анђелеса и за своје радове добио је много награда.

Сама идеја да се папир користи за стварање фантастичних идеја није ништа ново, али његово стваралаштво је заиста генијално. За своја дела користи веома обичне алате као што су пинцета, чачкалице, ножеви и различите кривуљаре. Своја дела ствара тридесетак година, а резултат његовог истраживања су прекрасна дела.

Током своје богате каријере радио је за много познатих клијената као што су Coca-cola, Playboy, Toyota,American airlines и многи други. Највећи поштовалас његовог стваралаштва и истовремено највећи колекционар његових дела је познати глумац Џеки Чен.

За свој рад најчешће користи само бели папир, а онда га у комбинацији са светлом, доводи до савршенства, тако да његова дела личе на скулптуре од песка или најфинијег мермера. Квалитет папира је првокласан, па његове скулптуре не мењају боју или облик и после много година.

За своје радове Џеф каже: ”Могао сам узети било који материјал, али ја сам пробао папир. Направио сам скулптуру рибе и доживео  ’’а-ха’’ ефекат. После тога сам и даље истраживао, експериментисао са различитим врстама папира и створио сам тај осећај за рад с папиром. Почео сам да га обликујем, да проналазим различите начине савијања и да стварам ивице у облику круга.”

One thought on “ПАПИРНЕ УМЕТНИЧКЕ ЧАРОЛИЈЕ

Оставите одговор

