КИНЕСКЕ ПРИЧЕ

ЗВОНО

 Нови ученик је пришао учитељу и питао га како треба да се припреми за његова предавања.

– Мисли о мени, као да сам звоно – рекао је учитељ – удариш ли ме млако, чућеш тихо звецкање, а ако ме удариш јако, чућеш громогласан одјек.

ДЕФИНИЦИЈА ЗЕНА

Познати зен учитељ је стално понављао како је зен наш сопствени ум. Импресиониран овом идејом, коју је сматрао дубокоумном, један ученик је одлучио да напусти све, оде у шуму и посвети се медитацији.

После двадесет година медитације, на њега је наишао један ученик који је пролазио кроз шуму. Како је знао да је и он ученик истог учитеља, пустињак га је одушевљено дочекао.

– Шта ради највећи зен учитељ?

Ученик је погледао у страну.

– Учитељ стално понавља како зен није наш сопствени ум!

МУДРОСТ

Један младић је прекинуо монаха који је медитирао на обали.

– Учитељу, желим да постанем твој ученик.

– Зашто? – одговори монах.

Младић мало размисли.

– Зато што желим да пронађем мудрост!

Монах је скочио, ухватио младића за врат, одвукао га до реке и заронио му главу у воду. Младић се батргао, покушавајући да се ослободи, али није успевао. После једног минута, монах га је извукао из воде. Младић је узбуђено дисао, покушавајући да се поврати.

– Реци ми шта си највише од свега желео, док ти је глава била у води? – упита га учитељ, кад се смирио.

– Ваздух! – одоговори младић.

– Врло добро! – рече монах – Иди кући и врати се кад пожелиш мудрост толико колико си желео ваздух.

УБИЈАЊЕ

Једнога дана Гасан је говорио својим ученицима – Они који су против убијања,  који пожеле да поштеде животе свих бића су у праву. Добро је да заштитимо чак и животиње и инсекте. Али шта је са онима који убијају време, шта са онима који уништавају богатство? Шта са онима који уништавају економски систем једне земље? Не треба их занемарити! Осим тога, шта са онима који без знања подучавају друге. Они убијају знање!

ТО ЋЕ ПРОЋИ

Ученик је отишао код свог учитеља медитације.

– Моја медитација је страшна! Осећам да сам растројен, боле ме ноге или се успавам, па паднем!

– То ће проћи – рече учитељ.

Недељу дана касније, ученик је поново дошао код учитеља.

– Моја медитација је дивна! Осећам се дивно, свестан сам свега, постао сам тако смирен, тако жив!

– То ће проћи- рече учитељ мирно и настави започети посао.

Оставите одговор

