СКУЛПТУРЕ ОД ГРАФИТНИХ ОЛОВАКА

Многи уметници за своје уметничке радове користе графитне оловке, али Далтон Гети од њих ствара скулптуре.

Тродимензионална слова од графита. 26 оловака, по једна за свако слово.

Далтон ради као столар, а у слободно време већ 25 година ствара скулптуре од графита оловака. На слици је скулптура Елвиса Прислија.

– У школи сам резао имена другова на оловкама и поклањао их- каже 49-годишњи вајар.

– Касније сам почео да режем слова и бројеве, а онда сам одлучио да радим фигуре.

– Експериментисао сам са разним материјалима, па и са кредом. Једног дана синуло ми је да бих могао да пробам да направим скулптуру од оловке и тако је почело.

За своје радове Далтон користи само три оруђа: скалпел, шиваћу иглу за рупе и обичан нож. Још увек не користи лупу док ради, а за време рада оловку држи руком.

Највише времена Далтон је утрошио правећи ланац од графита, за овај рад требало му је две и по године. За остале радове утроши само неколико месеци. – Најтеже је било направити карике, али ја сам то желео и направио сам их тако вешто да људи обично мисле да су ту искоришћена два графита, али је само један. Веома сам исфрустриран када упропастим неку скулптуру. Једном сам био јако нервозан, а скулптура је била скоро завршена. Одједном сам притиснуо мало јаче и скулптура је уништена, па сам оловку морао да сломим.
– После неколико уништених фигура, одлучио сам да променим однос према раду и наоружам се стрпљењем. И даље се дешава да уништим неки рад, али много ређе. Иначе, радове које упропастим раније сам бацао, сада их чувам у једној кутији коју ја називам „колекција гробља“. Можда је неком чудно да чувам уништена дела, али су и они интересантни. Радио сам на сваком по неколико месеци и за некога су она мртва дела, али за мене су жива.

Далтон је до сада урадио око 100 скулптура.

Да би направио чудо, Далтон је прво изрезао срце, а онда је у њему изрезбарио срце од графита које виси.

Далтон је, инспирисан догађајима од 11. септембра 2011.године, почео да ради посебну колекцију.

– Одлучио сам да направим скулптуру у облику сузе за све жртве које су изгубиле живот.

– Од 2002. године свакодневно изрезбарим по једну сузу и тај рад траје око сат времена.

– Кад будем завршио, све сузе ће образовати једну велику. Тај рад ће трајати око 10 година, али биће вредан тога.

– Скулптуре не продајем, али волео бих да организујем једну изложбу.

Скулптура цркве са металном траком на крају оловке.

Оставите одговор

